از خوردن این میوه ها در طول شیردهی بپرهیزید https://kermany.com/%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%
نوشته شده توسط : عبدالله

میوه هایی که باید در طول شیردهی از خوردنشان پرهیز کنید

همانطور که به تغذیه در بارداری اهمیت می دادید اکنون دوره ی شیردهی نیز مهم است و تاثیر مستقیم بر روی شیرتان دارد. ممکن است بارها اتفاق بیفتد که به دلیل رژیم نامناسب مادر، نوزاد دچار بیماری و یا آلرژی می شود. عفونت و میکروب ها در شیر می مانند و وارد بدن نوزاد می شوند. با اینکه برنامه غذایی تان بیشتر مربوط به مقدار و کیفیت شیر است، اما باید از مصرف برخی میوه های خاص دوری کنید.

پزشکان معمولا به مادران شیرده توصیه می کنند دو کاسه میوه به برنامه غذایی خود اضافه کنند، چون سرشار از مواد معدنی و مغذی ضروری برای بدن نوزاد است. با این حال همه میوه ها مزیت های یکسانی ندارند. به خاطر داشته باشید سلامت کودکتان مستقیما به نوع برنامه غذایی تان مربوط می شود.

کودک

 

1- مرکبات

مرکبات انواع مختلفی دارند و قسمت عمده ای از سبد خریدتان را تشکیل می دهد. با این حال، به عنوان یک مادر شیرده به هیچ قیمتی نباید از مرکبات و آب آنها استفاده نمایید. مرکبات عبارتند از میوه هایی نظیر لیمو، کیوی، توت فرنگی، آناناس، پرتقال و انگور. در بیشتر مواقع مرکبات طعمی تیز را وارد شیرتان می کنند. برخی نوزادان از این طعم خوششان نمی آید و ممکن است هنگام شیر خوردن به نشانه اعتراض گریه کنند و یا بالا بیاورند. گاهی هم ممکن است در نتیجه وجود مرکبات در شیر کودکتان دچار حساسیت ناحیه پوشک شود. مرکبات حاوی ترکیبات اسیدی می تواند در کودکان باعث سوزش دستگاه گوارشی شود.

 

۲- گیلاس و آلو

بغیر از مرکبات، مطمئن شوید که گیلاس، آلو، یا توت هم استفاده نمی کنید. گیلاس گاهی برای کودکتان ایجاد نفخ می کند. علاوه بر این، در کودکان تازه متولد شده مشکل نفخ به دلیل اینکه سیستم گوارشی آنها تازه شکل گرفته بسیار شایع است. در صورتی که هر کدام از نشانه های بالا را مشاهده کردید، قبل از اینکه به متخصص اطفال نیاز پیدا شود، بلافاصله مصرف مرکبات، گیلاس و آلو را کنار بگذارید.

 

چه میوه هایی بخوریم؟

حالا که می دانید از چه میوه هایی در طول شیردهی باید پرهیز کرد بیایید ببینیم چه انتخاب هایی برای مصرف داریم. برای جایگزینی مرکبات می توانید از میوه بی نظیر انبه استفاده کنید، که می توانید ویتامین C مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. برای اینکه کاملا درک کنید بهترین برنامه غذایی برای فرزندتان چیست باید با متخصص اطفال مشورت نمایید.

 منبع




:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: